Cardiovascular disease (CVD) is the leading cause of global deaths, with the majority occurring in low- and middle-income countries (LMIC). The primary and secondary prevention of CVD is suboptimal throughout the world, but the evidence-practice gaps are much more pronounced in LMIC. Barriers at the
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patient, health-care provider, and health system level prevent the implementation of optimal primary and secondary prevention. Identification of the particular barriers that exist in resource-constrained settings is necessary to inform effective strategies to reduce the identified evidence-practice gaps. Furthermore, targeting modifiable factors that contribute most significantly to the global burden of CVD, including tobacco use, hypertension, and secondary prevention for CVD will lead to the biggest gains in mortality reduction. We review a select number of novel, resource-efficient strategies to reduce premature mortality from CVD, including: (1) effective measures for tobacco control; (2) implementation of simplified screening and management algorithms for those with or at risk of CVD, (3) increasing the availability and affordability of simplified and cost-effective treatment regimens including combination CVD preventive drug therapy, and (4) simplified delivery of health care through task-sharing (non-physician health workers) and optimizing self-management (treatment supporters). Developing and deploying systems of care that address barriers related to the above, will lead to substantial reductions in CVD and related mortality.
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Geflüchtete Menschen in Aufnahmeeinrichtungen werden in bevölkerungsbezogenen Erhebungen, Routinedaten und amtlichen Statistiken bislang unzureichend berücksichtigt. Im Rahmen des Forschungs- und Entwicklungsvorhabens „Surveillance der Gesundheit und primärmedizinischen Versorgung von Asylsuch
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enden in Aufnahmeeinrichtungen“ (PriCare) wurde daher ein Ansatz für ein Gesundheitsmonitoring durch Sekundärnutzung medizinischer Routinedaten in den Ambulanzen der Aufnahmeeinrichtungen für geflüchtete Menschen entwickelt. Hierzu wurde eine Dokumentationssoftware (Refugee Care Manager, RefCare©) zur Digitalisierung und Harmonisierung der Primärdokumentation entwickelt und in Aufnahmeeinrichtungen dreier Bundesländer implementiert. Der Ansatz des verteilten Rechnens in einem Surveillancenetzwerk ermöglicht durch dezentrale aber harmonisierte Analysen, die datenschutzkonforme Sekundärnutzung dieser medizinischen Routinedaten ohne zentrale Speicherung personenbezogener Informationen. Durch eine integrierte Monitoringfunktion können 64 Indikatoren zur Population, Morbidität sowie zu Versorgungsprozessen und -qualität routinemäßig und einrichtungsübergreifend ausgewertet werden. Der Beitrag beschreibt das konzeptionelle und praktische Vorgehen, das technische Verfahren sowie exemplarische Ergebnisse dieses Monitoringsystems.
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Ziel dieser qualitativen Studie ist eine Situationsanalyse der Regelungen und Maßnahmen auf lokaler Ebene, die zur Prävention und Eindämmung der SARSCoV-2-Ausbreitung in SU für Geflüchtete ergriffen wurden.
Multizentrische Analyse des Erkrankungsspektrums und der Versorgungsqualität anhand dezentralisierter Routinedaten des Verbunds PriCarenet
Health Equity Studies & Migration Report Series 2021-03
Dtsch Arztebl 2018; 115(40): A-1751 / B-1473 / C-1459
Цель этого документа – повысить уровень осознания актуальности приоритетных направлений научных исследований по проблеме ТБ/ВИЧ (то есть по тем направлениям, кот
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орые требуют срочного финансирования и внимания ученых), содействовать координации информационно-пропагандистской работы и стимулировать финансирование научных изысканий. Поставленная задача заключается в наращивании темпов осуществления высококачественных и интегрированных вмешательства по борьбе с ТБ/ВИЧ в условиях ограниченных ресурсов. В документе дается описание пересмотренной повестки дня по приоритетным научным вопросам, в основе которой лежат недавно полученные фактические данные по шести ключевым проблемам коинфекции ТБ и ВИЧ.
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Bull World Health Organ 2018;96:450–461 | doi: http://dx.doi.org/10.2471/BLT.17.206466
The aim of our study was to determine whether an intervention designed
to involve the male partners of pregnant women in Burkina Faso in facility-based maternity care influences care-seeking and healthy practi
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ces after childbirth.
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GMS Journalfor MedicalEducation2018, Vol. 35(3),ISSN 2366-5017
Germany has become a visible actor in global health in the past 10 years. In this Series paper, we describe how this development complements a broad change in perspective in German foreign policy.
Настоящая брошюра посвящена организации наркологической помощи женщинам с учетом их особых потребностей. Она подготовлена в рамках проекта Управления Организац
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и Объединенных Наций по наркотикам и преступности (ЮНОДК) по содействию развитию и совершенствованию наркологических служб на основе материалов специальной литературы и тематических исследований, которые подтверждают практический опыт, полученный в процессе оказания наркологических услуг в различных регионах мира.
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The present booklet is about gender-responsive substance abuse treatment services for women. It is part of the United Nations Office on Drugs and Crime (UNODC) project to develop tools to support the development and improvement of substance abuse treatment services, based on evidence from the litera
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ture and case studies that illustrate practical experiences and lessons learned in providing substance abuse treatment services in various regions of the world.
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The HEARTS technical package provides a strategic approach to improving cardiovascular health in countries. It comprises six modules and an implementation guide. This package supports Ministries of Health to strengthen CVD management in primary health care settings. The practical, step-by step modul
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es are supported by an overarching technical document that provides a rationale and framework for this integrated approach to the management of NCDs.
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Journal of the International AIDS Society Vol. 21 (2018) e25133
Many prevention of mother-to-child HIV transmission programmes across Africa initiate HIV-infected (HIV positive) pregnant women on lifelong antiretroviral therapy (ART) on the first day of antenatal care (“same-day” initiation
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). However, there are concerns that same-day initiation may limit patient preparation before starting ART and contribute to subsequent non-adherence, disengagement from care and raised viral load. We examined if same-day initiation was associated with viral suppression and engagement in care during pregnancy.
The data suggest that same-day ART initiation during pregnancy is not associated with lower levels of engagement in care or viral suppression through 12 months post-delivery in this setting, providing reassurance to ART programmes implementing Option B+.
https://doi.org/10.1002/jia2.25133
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Research Article
Hindawi Publishing Corporation
AIDS Research and Treatment
Volume 2011, Article ID 621078, 7 pages doi:10.1155/2011/621078
Der Policy Brief des Kompetenznetz Public Health COVID-19 befasst sich mit der empirischen Evidenz zu SARS-Cov-2 bei Migrant*innen und geflüchteten Menschen und leitet hieraus Handlungsempfehlungen ab. Eine Kernbotschaft des Papiers ist, dass das Risiko von SARS-CoV-2 Neuinfektionen unter Migrant*i
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nnen im Vergleich zu Nicht-Migrant*innen höher ist, Krankenhauseinweisungen hingegen seltener sind.
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DEMOGRAPHIC RESEARCH, VOLUME 36, ARTICLE 37, PAGES 1081-1108; PUBLISHED 5 APRIL 2017; http://www.demographic-research.org/Volumes/Vol36/37/; DOI: 10.4054/DemRes.2017.36.37
The primary audience for the guideline is health programme managers, including governmental and non-governmental organizations, and policy makers who are responsible for designing maternal, newborn and child health programmes, primarily in low-income settings. The guideline is also aimed at health p
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roviders and teaching institutions, to increase knowledge of interventions. Development programmes and organizations supporting women’s empowerment and rights will also find this guideline of use.
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treat TB
Description of Research Outputs, 2009 - 2014
In Deutschland leben ca. 200.000 Geflüchtete in Aufnahmeeinrichtungen und Gemeinschaftsunterkünften (Stand:31.12.2018). Massnahmen der physischen Distanzierung sind in der Sammelunterbringung für Geflüchtete meist nicht oder nur bedingt umsetzbar: Beengte Verhältnisse, Mehrbettzimmer und gemein
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schaftliche Nutzung von Küchen und Sanitäranlagen stellen Kontexte dar, die eine Ausbreitung von Infektionserkrankungen begünstigen. Zunehmend werden in diesen Settings Infektionen mit dem neuartigen Coronavirus (SARS‐CoV‐2) bekannt. Die Ansätze zu Prävention und Management von SARS‐CoV‐2 sind regional unterschiedlich, Vorgaben fehlen bisher auf nationaler und internationaler Ebene. So werden vielerorts Aufnahmeeinrichtungen und Gemeinschaftsunterkünfte beim Auftreten einer SARS‐CoV‐2‐Infektion unter Geflüchteten kollektiv unter Quarantäne gestellt.
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