Rapport de mission, 10-14 juillet 2017
Madagascar a conduit la mission d’évaluation externe conjointe de la mise en œuvre des capacités du Règlement Sanitaire International (2005) du 10 au 14 juillet 2017. ...
Pour disposer de capacités fonctionnelles et pérennes, le pays devra ren
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forcer encore d’avantage l’ensemble des 19 domaines techniques en mettant en œuvre les recommandations ci-dessous. A cet égard, il est primordial de mettre l’accent sur : i) l’élaboration et l’application de cadres législatifs, propices à l’application du Règlement sanitaire international (2005) et à la gestion des risques de catastrophe ; ii) la coordination multisectorielle dans la mise en œuvre du Règlement sanitaire international (2005) ; iii) le renforcement des capacités du point focal RSI ainsi que sa relation avec tous les secteurs clés dans la prévention, la détection et la riposte ; iv) la rédaction et la mise en œuvre des procédures requises en tenant compte de l’approche englobant l’ensemble des menaces ; et v) l’analyse et la cartographie des risques d’épidémies et de catastrophes, en utilisant une approche multisectorielle qui permettra d’actualiser et d’établir des plans de préparation et de riposte contre les zoonoses, les maladies infectieuses émergentes et ré-émergentes et les facteurs de risque environnementaux en utilisant l’approche « Une seule santé ».
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Consultancy to conduct desk review on impact of national policies and programs on disability rights and develop an action plan to make existing policies and programs and legislation disability friendly
While the ratification of the Convention and its Optional Protocol has proceeded rapidly, knowledge on how to implement and monitor them has not kept pace. Conscious of this challenge, my Office has developed this Training Guide on the Convention and its Optional Protocol. It is complemented by eigh
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t training modules, designed to inform and empower those who are involved in ratifying, implementing and monitoring the two instruments. While the Training Guide is mainly targeted at facilitators of training courses on the Convention and its Optional Protocol, it acknowledges that each and every one of us has a role to play. I recommend wide dissemination of the training package, and its use by all those who want to embark upon the essential journey towards greater awareness and effective implementation of the rights of persons with disabilities and, ultimately, the building of an inclusive society for all.
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This study has been produced jointly by Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) GmbH, a federally owned enterprise, implementing development programmes on behalf of the German Government, and CBM, a non-governmental organisation. Accordingly, its aim is to offer guidance to those in bo
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th governmental and non-governmental organisations on development cooperation. Given the wide and differing range of implementation procedures, levels of intervention and organisational cultures, it is not a ready-to-be-applied toolbox with concrete blueprints for action. Rather, it raises awareness on core human rights and disability – inclusive principles. It explains and illustrates the implications of applying these principles to development practice. Practitioners can therefore use the guidance to initiate a process of consideration of how to embed these principles within their programmes.
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Rehabilitation in health systems provides recommendations for Member States and other relevant stakeholders to strengthen and expand the availability of quality rehabilitation services. Currently, there is a significant unmet need for rehabilitation services and it is frequently undervalued in the h
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ealth system. As populations age and the prevalence of noncommunicable diseases and injuries increases, and the demand for rehabilitation grows, strengthening rehabilitation in health systems becomes ever more paramount.
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This article describes a Community-Based Participatory Approach (CBPA) for children with intellectual disability in Endosulfan affected areas of Kasaragod district in Kerala state of India. The CBPA strategy evolved from Community Based Rehabilitation (CBR) and was led by Local Self-Government (LSG)
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members. It involves a four-pronged approach encompassing family, community, service centres and LSG, with a focus on income generation activities and creation of employment opportunities. The CBPA model considers the cultural
uniqueness and limited resources in areas where the unscientific and extensive use of pesticides has led to high prevalence of multiple deformities including intellectual disabilities.
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The State of the World’s Children 2013: Children with Disabilities examines the barriers – from inaccessible buildings to dismissive attitudes, from invisibility in official statistics to vicious discrimination – that deprive children with disabilities of their rights and keep them from partic
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ipating fully in society. The report also lays out some of the key elements of inclusive societies that respect and protect the rights of all children, regardless of disability, and progress in helping all children to flourish and make their contribution to the world.
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The Global Burden of Disease (GBD) study, a collaborative endeavour of the World
Health Organization (WHO), the World Bank and the Harvard School of Public Health,
drew the attention of the international health community to the burden of neurological
disorders and many other chronic conditions. T
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his study found that the burden of neurological
disorders was seriously underestimated by traditional epidemiological and health
statistical methods that take into account only mortality rates but not disability rates. The
GBD study showed that over the years the global health impact of neurological disorders
had been underestimated.
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This document provides training and guidance on the key standards related to the physical and social environment within mental health and related services that need to be met to promote good outcomes, independent living and community inclusion.
Liebe Lehrende,
das Recht auf Gesundheit ist ein weltweites Menschenrecht. Dennoch gestalten sich die vielen ge-sundheitlichen Facetten in jedem Land der Erde ganz unterschiedlich. So kann dieses Menschen-recht in vielen Ländern leider oftmals nicht vollständig oder sogar überhaupt nicht eingeha
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lten werden und viele Menschen leiden bis heute unter gesundheitlichen Problemen, denen sie hilflos ausgeliefert sind.Die DAHW Deutsche Lepra- und Tuberkulosehilfe e.V. hat sich daher bereits vor über 60 Jahren zum Ziel gesetzt, dieser Ungerechtigkeit entgegenzuwirken. Da Gesundheit vor allem in den ärmeren Ländern der Erde nicht rechtmäßig gewährleistet werden kann, liegt der Fokus der Organisation auf der Bekämpfung der Krankheiten der Armut und ihren Folgen. So besteht die Vision der DAHW da-rin, mit ihrer Tätigkeit dazu beizutragen, eine Welt zu schaffen, in der kein Mensch unter Lepra, Tuberkulose und anderen Krankheiten der Armut und ihren Folgen wie Behinderung und Ausgren-zung leidet. Dafür ist sie in 19 Ländern der Erde tätig.Der Einsatz für weltweite Gerechtigkeit und Gesundheit kann jedoch nur gelingen, wenn jeder Mensch dafür seine Verantwortung und Handlungsmöglichkeiten erkennt. So möchten wir mit die-sem Arbeitsheft Ihnen und Ihrer Lerngruppe Material zur Hand geben, das sich intensiver mit dem Thema „Gesundheit weltweit“ auseinandersetzt. Durch unterschiedliche Arbeitsaufträge soll damit das persönliche Bewusstsein über die Facetten der Gesundheitsthematik gefördert, zum eigenen Urteilen über Ungerechtigkeiten angeregt und zum selbstständigen Handeln für eine bessere Ein-haltung des Menschenrechtes motiviert werden.
Wir wünschen viel Spaß dabei!
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Liebe Global Health-Interessierte,
ihr studiert an einer Universität, an der es noch kein Lehrangebot zu Global Health
gibt? Ihr spielt mit dem Gedanken, das zu ändern, wisst aber nicht genau, wie? Ihr
wollt selbst ein Wahlfach gestalten und durchführen?
An den Universitäten Leipzig und Hann
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over haben Studierende 2018 und 2019
bereits erfolgreich Wahlfächer zu Global Health ins Leben gerufen. Basierend auf
ihren Erfahrungen soll euch das folgende Kompendium eine Hilfestellung für die
Etablierung eines eigenen Wahlfaches an eurer Universität bieten. In 11 steps zum
Wahlfachkönnt ihr nachvollziehen, welche bürokratischen Schritte gegangen und
welche inhaltlichen sowie organisatorischen Fragen geklärt werden müssen.
Außerdem findet ihr einen Leitfaden zur Vorbereitung einer Unterrichtsstunde,
sowie einen Stundenverlaufsplan für die Eigenverwendung und am Ende eine
Auflistung möglicher Qüllen und Ansprechpartner.
Wir hoffen, dass Global Health bald an vielen weiteren Unis in der Lehre präsent
sein wird und freuen uns, durch diesen Beitrag hierfür Unterstützung bieten zu
können. Für Fragen und Anmerkungen stehen wir euch jederzeit gerne zur
Verfügung!
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One billion people around the world live with disabilities. This report makes the case that they are being “left behind” in the global community’s work on health. This lack of access not only violates the rights of people with disabilities under international law, but UHC and SDG 3 cannot be a
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ttained without better health services for the one billion people with disabilities.
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Guide technique pour la prise en charge des maladies cardiovasculaires dans le cadre des soins de santé primaires
The Guide to operationalize HIV viral load testing HIV presents 60 lessons learnt from the project in a systemic approach including: viral load strategy, laboratories, procurement and supply management, patient care and economy.
Fetal alcohol spectrum disorders (FASD) represent a range of physical, mental, and behavioral disabilities caused by alcohol use during pregnancy, or prenatal alcohol exposure (PAE). FASDs are considered to be one of the leading preventable causes of developmental disability. Despite its high preval
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ence, FASD is often misdiagnosed or underdiagnosed, making interventions more challenging or delayed.
his publication was initially developed for use in Spanish-speaking countries of the Americas and is intended to serve as a training workbook for providers of various disciplines to learn about the fundamentals of diagnosing FASD and to apply them to several case scenarios. It also discusses ethical implications of diagnosing FASD to the mother and child. Target audiences include physicians, psychologists, allied health professionals, social workers, and other providers that may encounter individuals affected by FASD. It is ideally used as a supplement for in-person training by experts in the fields of dysmorphology, epidemiology, and neuropsychology.
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The toolkit provides practical guidance and tools that can support efforts, including planning and implementation activities, to create dementia-inclusive societies.
The toolkit is divided into two parts. Part I contains background information and a conceptual framework for creating dementia-incl
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usive societies. Part II includes four practical modules, each featuring a series of practical steps and exercises. The four modules focus on: starting a new dementia-friendly initiative (DFI), integrating dementia into an existing initiative, monitoring and evaluation a DFI, and scaling a DFI. The modules can be used together or separately and offer guidance that can be adapted to suit local needs and settings.
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Saving Lives: Universal access to Trauma Services in Kenya