MEDIDAS VITAIS.
Tomada de decisões para preparação e resposta.
This leaflet aims at guiding health workers though the very first days of an outbreak. It addresses the following questions:
Is this the beginning of an outbreak?
Is the patient suffering from cholera or shigella?
The leaflet also has sections on how to protect the community, how to t
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reat patients and what to do if an outbreak is suspected.
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FREE resources include books, posters and guides that are available in digital format only
Different Local languages are available!
2. ed.
Los programas de control de enfermedades diarreicas promueven el uso de la terapia de rehidratación oral como la mejor manera de reducir las muertes por diarrea entre los niños menores de 5 años. Se requiere también aplicar otras intervenciones para prevenirlas enfermedades diarreicas y
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reducirla mortalidad aún más. Se considera que las medidas para mejorar el saneamiento ambiental, y la disponibilidad de agua, la higiene o la preparación de alimentos, ayudará a prevenir la diarrea.
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Poor sanitary conditions in disaster-stricken areas result in higher risk for diarrheal illness in vulnerable populations, especially children. This disease negatively impacts the nutritional status of affected children and causes significant morbidity and mortality. Early di
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agnosis and treatment are thus essential to reduce the impact of diarrheal diseases on people affected by disasters. Early identification of cases allows the implementation of measures needed to prevent or lessen outbreaks that can occur in displaced populations in this context. The use of primary care management tools, such as the Integrated Management of Childhood Illness (IMCI) strategy is highly important.This module will first discuss diarrheal diseases and their management, and dehydration and its treatments.
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This website was launched in January to advocate for the new WHO ORS/Zinc co-packaging recommendation (for diarrhoea treatment) and seek to remove barriers and exploit opportunities to the uptake of the recommendation in LMICs. As a part of this work we are establishing a knowledge base on the statu
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s of ORS and Zinc around the world
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WASH in schools during a cholera response is important due to the strong correlation between WASH and IPC. Not only can it impact the health and well-being of students and staff but also facilitate the potential spread of the disease via the congregation of children and adults from multiple househol
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ds. Hygiene can often be more difficult to control with young children and therefore efforts to put in place systems to encourage good practices are essential.
To prevent the spread of cholera in schools, it is important to have clean and safe water sources, proper sanitation facilities, and good hygiene practices in place. This includes providing clean drinking water, hand-washing stations with soap, and education on hygiene and sanitation practices and implement Risk Communication and Community Engagement (RCCE) including dissemination of Information, Education and Communication materials (IEC).
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Information sheet - Diarrhoea control with ORS and Zink
A poster advertising oral rehydration salts (ORS) and zinc, part of the SHOPS mass media campaign in Ghana, was distributed widely to pharmacies and over‐the‐counter medicine sellers to improve caregivers’ and providers’ awareness of the new diarrhea treatment protocols for children under 5.
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Pneumonia and diarrhoea account for 23% of under-five mortality and were responsible for an estimated 1.17 million deaths in children under five globally. Furthermore, pneumonia and diarrhoea were responsible for 18% of mortality in children 5–9 years of age, resulting in an estimated 86 000 preve
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ntable deaths globally in 2021. Existing World Health Organization (WHO) guidance on the clinical management of pneumonia and diarrhoea has mainly focused on children less than 5 years of age.
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Das Dokument soll dem Erkennen, Bewerten und Bewältigen des Auftretens von Ebolafieber in Deutschland dienen und richtet sich dabei primär an den öffentlichen Gesundheitsdienst sowie medizinisches Fachpersonal in der klinischen, ambulanten und rettungsdienstlichen Versorgung in Deutschland. Es is
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t als ein sich ständig fortentwickelndes Dokument gedacht.
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Ausgabe 2015 (kommentierte Version); gemäß § 4 Abs. 2 des Gesetzes zur Verhütung und Bekämpfung von Infektionskrankheiten beim Menschen (Infektionsschutzgesetz - IfSG
In dieser Version sind die wichtigsten Änderungen zur Vorversion der Falldefinitionen markiert und durch Randnotizen erläuter
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t. Zudem enthält diese Version als zusätzliche Informationen die ICD-10-Kodierungen, die den jeweiligen Übermittlungskategorien entsprechen sowie einen Vergleich mit den EU-Falldefinitionen.
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Leitlinie der Deutschen Gesellschaft für Tropenmedizin und Internationale Gesundheit (DTG) in Zusammenarbeit mit der Paul-Ehrlich-Gesellschaft für Chemotherapie (PEG) und der Deutschen Dermatologischen Gesellschaft
Monatsschrift Kinderheilkunde December 2015, Volume 163, Issü 12, pp 1269-1286.
Stellungnahme der Deutschen Gesellschaft für Pädiatrische Infektiologie, der Gesellschaft für Tropenpädiatrie und Internationale Kindergesundheit und des Berufsverbandes der Kinder- und Jugendärzte
Ziel ist es, die Sprachbarriere zwischen Schwangeren arabischer Herkunft und Hebammen, Gynäkologen und Kinderärzten zu überwinden. Der Inhalt wurde aus arabischer und deutscher Fachliteratur entnommen und auf seine Richtigkeit geprueft. Um die Verständlichkeit zu verbessern, wurde bewusst eine e
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infache Sprache gewählt
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Leitfaden für Rettungs- und Einsatzdienste bei Ereignissen mit chemischen, biologischen Gefahrstoffen, mit radioaktiven Stoffen und ionisierender Strahlung
Über 1200 Vokabeln und komplexe Begriffe zu Beschwerden, Untersuchung und Behandlung praxis- und patientengerecht in einfachen Bildern mit mehrsprachigen Untertiteln,
erweitert und überarbeitet, ausführliche Untersuchungen, Therapieerläuterungen und Pflege.
Der Patient guckt sich „seine“
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Bilder aus und tippt sie beim Arzt an. Der Arzt wiederum kreuzt die Therapie und Medikation an. So ist man über Notfälle hinaus auch für die Regelversorgung präpariert, kommt exakt auf den Punkt, Vertrauliches bleibt vertraulich. Der Patient wird sofort aktiv eingebunden.
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Ein Dossier der VENRO-AG Gesundheit in Zusammenarbeit mit der Redaktion Welt-sichten